Rafał Górski proponuje Mocny Program Dla Łodzi
Dziś ruch obywatelski Kukiz’15 i ruch miejski Łódź Jest Nasza ogłosiły Mocny program dla Łodzi. Zakłada on 6 głównych zobowiązań.
Szczegóły poszczególnych zobowiązań będą przedstawiane łodzianom w każdy czwartek o 12:00. Dziś szczegóły #PrzyspieszamyŁódź:
1. Sprawna komunikacja publiczna
1.1 PRZYSPIESZYMY tramwaje na głównych trasach, np. Widzew–Retkinia, Radogoszcz–Pabianicka.
1.2 Główne linie tramwajowe będą kursowały co 5 minut. Autobusowe maksimum co 10 minut. Czekasz krócej – SZYBCIEJ dotrzesz do celu.
1.3 Przystanki dla łodzian – wysokie perony, z których wszyscy: starsi czy młodsi, rodzice z dziećmi, a także niepełnosprawni będą mogli SZYBKO i wygodnie wsiąść do tramwaju i autobusu.
1.4 SZYBKIE i sprawne przesiadki.
1.5 Bezpłatny elektrobus na Piotrkowskiej (Stajnia Jednorożców – plac Wolności) co 5 minut, nocą co 10 minut. Otwieramy centrum na dobrze spędzony czas, by PRZYSPIESZYĆ jego rozwój.
2 Łódź przyjazna kierowcom
2.1 Zielona fala – płynny ruch na ulicach. Żebyście byli SZYBCY, a nie wściekli.
2.2 PRZYSPIESZYMY budowę nowych asfaltowych dróg w mieście – koniec dziur, błota i kurzu. Nie dzielimy Łodzi na część lepszą i gorszą.
2.3 SZYBKO stworzymy nowe miejsca parkingowe, zamiast tylko je obiecywać jak obecna władza.
2.4 Zero tolerancji dla dziur w drogach – SZYBKIE i sprawne remonty.
2.5 Infrastruktura dopasowana do potrzeb. Wolimy SZYBKO zbudować dojazdy do autostrad – normalne drogi z zieloną falą, niż latami podziwiać estakady na wizualizacjach.
3. Wygodne chodniki
3.1 PRZYSPIESZYMY remonty chodników. Byś mógł SZYBKO i bezpiecznie dojść tam, dokąd zmierzasz.
3.2 Ławki przy chodnikach – miasto musi SZYBKO zrozumieć potrzeby seniorów. Bo szacunek dla nich to nasz obowiązek.
3.3 Dostępność dla niepełnosprawnych. Mniej krawężników – więcej wolności i samodzielności. Zróbmy to SZYBKO!
3.4 SZYBKA likwidacja wszystkich zbędnych przycisków przy przejściach przez jezdnię. Zamiast nich – zielone częściej dla pieszych.
4. Szybka kolej miejska
4.1 Przystanki MPK jak najbliżej stacji ŁKA. Bo SZYBSZA przesiadka to większa wygoda.
4.2 Parkingi Park&Ride – na lokalnych stacjach ŁKA – wygodna przesiadka z Twojego samochodu na SZYBSZY od niego pociąg.
4.3 Wygodne, monitorowane parkingi rowerowe przy stacjach ŁKA. SZYBKO nabierzesz ochoty na jazdę rowerem!
4.4 Aktywny lobbing kolejowy u władz w Warszawie – także w sprawie SZYBKIEJ kolei.
5. Nowe drogi rowerowe
5.1 Zrealizujemy koncepcję Błękitno-Zielonej Sieci – połączymy ze sobą wszystkie dzielnice miasta wysokiej jakości drogami rowerowymi prowadzonymi w ciągach zieleni. By każdy mógł SZYBKO i wygodnie poruszać się po mieście rowerem, z dala od spalin i hałasu.
5.2 PRZYSPIESZAMY realizację strategii rowerowej. Więcej dobrych dróg rowerowych!
5.3 Będziemy wspierali powstawanie sąsiedzkich przechowalni rowerów – by każdy mógł SZYBKO wsiąść na swój rower, zamiast znosić go ze strychu lub targać z piwnicy.
5.4 Zadbamy o stan techniczny i dostępność rowerów publicznych, by wreszcie każdy mógł SZYBKO i bez problemu skorzystać z tego systemu.
6. Bezpieczne ulice
6.1 Zmniejszenie liczby wypadków o 1/3 w ciągu 5 lat, co oznacza URATOWANIE ŻYCIA 6 osób rocznie i zmniejszenie liczby rannych o 689 osób rocznie. Wzorem może być Jaworzno, gdzie udało się znacznie zmniejszyć liczbę wypadków.
6.2 Wprowadzenie na niektórych lokalnych skrzyżowaniach rond w celu poprawy BEZPIECZEŃSTWA.
6.3 Wyniesienie skrzyżowań i przejść dla pieszych – przyjazne dla kierowców formy uspokojenia ruchu na ulicach lokalnych – przede wszystkim tam, gdzie w grę wchodzi BEZPIECZEŃSTWO DZIECI.
Ruch obywatelski Kukiz’15
Ruch miejski Łódź Jest Nasza
Kandydat na prezydenta Łodzi Rafał Górski
wrzesień 14, 2018
Szanowny Panie,
„Przyspieszamy Łódź” to bardzo ambitny plan i – ogólnie rzecz biorąc – podoba mi się. Szczególnie cieszy mnie uwzględnienie potrzeb osób poruszających się na wózkach, skorzystają z tego zresztą nie tylko oni, ale również matki z
małymi dziećmi. Również budowa parkingów jest szalenie ważna w naszym mieście.
Mam jednak pewną wątpliwość. Otóż jak zamierza Pan pogodzić „zieloną falę” z częstszym zielonym światłem dla pieszych?
Zastanawiam się również nad źródłem finansowania ambitnego projektu dróg rowerowych – swoją drogą również bardzo u nas potrzebnych. Sama naprawa ulic z pewnością pochłonie niemałą sumę. Zatem skąd?
Łączę pozdrowienia
październik 11, 2018
Pani Joanno, dziękuję za dobre słowo. Zielona fala wymaga odpowiedniego ustawienia adekwatnego do potrzeb mieszkańców. Przykłady z innych miast pokazują, że można to zrobić tak, żeby był wilk syty i owca cała. 🙂
Co do finansów to w programie mamy Samorządowy #BankMiejski: https://rafalgorski.pl/bankmiejski/
październik 7, 2018
Program ok, zwł. dotyczący komunikacji miejskiej i przejzdności. Ale nasuwa mi się szybkie pytanie: co zamierza pan zrobić z obecnie trwającymi inwestycjami? Mam na myśli planowaną budowę tunelu średnicowego, dokończenie NCŁ, remonty kamienic i infrastruktury poziomej (chodniki, drogi, krawężniki, nasadzenia drze, woonerfy, itp.). Czy po wygraniu wyborów inwestycje te zostaną zarzucone, czy będą kontynuowane?
październik 17, 2018
Witam,
Dostałam od Pana ulotkę na ulicy i weszłam na stronę z nadzieją, że wie Pan coś na temat łódzkich kamienic i starej zabudowy Śródmieścia. Miałam nadzieję dowiedzieć się, co znaczą odremontowane, puste budynki na każdym kroku i co się stało z ludźmi, którzy do niedawna je zamieszkiwali? A tu u Pana cisza. Chce Pan hali targowej, a o ludziach ani widu ani słychu. Chwali się Pan, że od dawna jest Pan samorządowcem, a o pustych kamienicach szaaa. O co chodzi? Jest Pan samorządowcem z urzędu miasta, czyli od tej hałastry rozhulanej w zawsze milczącej, wykorzystywanej i pokrzywdzonej millerowskiej „czerwonej Łodzi” ? Jeśli tak, to szkoda że Kukiz nie kontroluje tego, kto jest „chętny na prezydenta”.